spining - rezervace
Nacházíte se: FITPEOPLE >

Kruhový trénink

Kruhový trénink

Kruhový trénink je úžasným způsobem, jak získat svalovou sílu a zároveň vytrvalost, je skvělý pro budování hmoty i pro spalování tuků ze všech tělesných partií. Díky tomu je tato tréninková metoda vhodná jako zpestření monotónního programu pro všechny sportovce, kteří se už alespoň 2 měsíce věnují posilování.


Princip kruhového tréninku spočívá v následujících bodech:

1. Jeden kruhový trénink procvičí všechny svalové partie.

2. Trénink se skládá ze 3-4 kol, každé kolo trvá 5-15 minut. Mezi koly jsou pauzy 2-3 minuty, v rámci jednoho kola žádné pauzy nejsou.

3. Každé kolo se skládá z 12-16 cviků, každý cvik se provádí na jiném stanovišti.

4. Na každém stanovišti sportovec stráví zhruba 30 sekund, poté se okamžitě přesouvá na stanoviště následující: Těchto 30 sekund je tedy v podstatě jedna série, po níž ihned následuje série další. Celé kolo tedy trvá 6-8 minut (bez přestávky).

5. Na dvou po sobě jdoucích stanovištích by měly být cviky na co nejvzdálenější tělesné partie. V kruhovém tréninku jde totiž o to, aby bylo zachováno co nejvyšší prokrvení celého těla, proto je třeba po procvičení rukou ihned zařadit nohy, atd.


Před, po a účel kruhového tréninku

Před takto náročný trénink je samozřejmě potřeba zařadit rozcvičku, proto věnujte alespoň 10 minut aerobní přípravě (běh do schodů, krátké sprinty) a rozcvičení všech svalových partií (kliky, rychlé dřepy, krouživé pohyby pro uvolnění všech velkých kloubů).

Na konec tréninku zařaďte 10 minut lehké aerobní aktivity (pomalá jízda na rotopedu, popřípadě běh na pásu, výklus) a úplně na konci tréninku se věnujte 5-10 minut strečinku. A pak hurá do sprchy.

Zpět

edited by n.e.s.p.i. tisk stránky | mapa stránek